Læringstyper

Alle elever skal føle sig værdsat og forstået

På Holmegaard Heldagsskole anerkender og værdsætter vi, at hver elev har sin unikke måde at lære på.

Vi forstår, at læring ikke kun sker gennem bøger og traditionel undervisning, men også gennem oplevelser, bevægelse, og sansestimulering.

Læring gennem oplevelser

Vi tror på, at de bedste læringsoplevelser ofte sker uden for klasseværelsets fire vægge. Derfor arrangerer vi regelmæssigt ture og aktiviteter, hvor eleverne kan engagere sig i praktisk og eksperimentel læring. Disse udflugter giver eleverne mulighed for at udforske og forstå verden omkring dem på en hands-on måde.

En personlig rejse for hver elev

Vores mål er at skabe et læringsmiljø, hvor hver elev føler sig værdsat og forstået. Vi anerkender, at alle børn lærer forskelligt, og vi søger at tilpasse vores undervisning for at imødekomme hver enkelts behov. Ved at bruge en bred vifte af undervisningsmetoder sikrer vi, at hver elev får mulighed for at udforske og vokse i deres egen læringsstil.

Engagement og entusiasme

Vi tror, at læring skal være spændende og engagerende. Ved at tage ud af huset og bruge krop og sanser i undervisningen, stræber vi efter at tænde en gnist af nysgerrighed og entusiasme hos vores elever. Det er denne glæde ved læring, vi ønsker at fremme på Holmegaard Heldagsskole.

På Holmegaard Heldagsskole er vi dedikerede til at skabe en læringsoplevelse, der favner og udvikler hele mennesket.

Læs mere om os

Vi er en skole, der favner og tilgodeser alle læringstyper

På Holmegaard Heldagsskole anerkender og værdsætter vi, at hver elev har sin unikke måde at lære på. Vi forstår, at læring ikke kun sker gennem bøger og traditionel undervisning, men også gennem oplevelser, bevægelse, og sansestimulering. Derfor er vores undervisningsmetoder skræddersyet til at imødekomme alle læringstyper.

Lejrture
Lejrture med fokus på social og faglig udvilking samt personlig indsigt

Eleverne tilbydes minimum to årlige lejrture. Disse ture er omhyggeligt planlagt med specifikke mål og formål inden for fem nøgleområder: relationsarbejde, dannelsesperspektiv, fysisk aktivitet, udvikling af selvværd, og faglig indsigt.

Mentalisering
Mentalisering er vores nøgle til elevernes personlige og følelsesmæssige udvikling

På Holmegaard Heldagsskole anvender vi mentaliseringsbaserede principper for at fremme en dybdegående personlig og følelsesmæssig udvikling hos vores elever. Vores fokus er på at forstå og anerkende elevernes mentale tilstande – og ikke mindst hvordan disse påvirker deres adfærd.

Ture ud af huset
Når omverdenen bringes ind i undervisningen bliver udsynet større.

Kombinationen af traditionel klasserumsundervisning og faglige ture ud af huset, mener vi, fremmer den individuelle elevs optimale læringsmuligheder. Vi ønsker at kombinere bøgernes faglige verden med den virkelige.