Undervisning / Skolefritidsordning

Skolefritidsordning

Alle elever fra 0.-3. klasse tilbydes at blive i Sfo efter endt skoledag.

Skolens Sfo foregår i de lokaler, som eleverne også har undervisning i. De voksne, der er tillknyttet er ligeledes pædagoger og lærere, som eleverne kender fra skoledagen.

Den enkelte elev laver altid aftaler med de voksne om, hvad der skal foregå i sfo-tid. Det kan være alt fra fodbold, en tur på legeplads, gaming, se film eller være kreativ med tegning, perler eller andet.

Eleverne er ofte trætte efter den faglige skoledag. Derfor er det vigtigt, at eftermiddagen foregår på deres præmisser, så de ikke udtrættes helt, inden de skal hjem.

Tiderne for Sfo er som følger:

Mandag-torsdag: klokken 13.00-15.00, hvor eleverne vil blive kørt hjem

Fredag: klokken 11.30-14.00, hvor eleverne vil blive kørt hjem

Sfo'en er åben i uge 42, i uge 7 og i første og sidste uge af skolernes sommerferie.

Der kræves en forhåndstilmelding, hvis man har behov for at benytte sfo'en i nogle af de nævnte uger. I løbet af året, vil der komme brev til hjemmene vedr. tilmelding.

Vi er en skole, der favner og tilgodeser alle læringstyper

På Holmegaard Heldagsskole anerkender og værdsætter vi, at hver elev har sin unikke måde at lære på. Vi forstår, at læring ikke kun sker gennem bøger og traditionel undervisning, men også gennem oplevelser, bevægelse, og sansestimulering. Derfor er vores undervisningsmetoder skræddersyet til at imødekomme alle læringstyper.

Lejrture
Lejrture med fokus på social og faglig udvilking samt personlig indsigt

Eleverne tilbydes minimum to årlige lejrture. Disse ture er omhyggeligt planlagt med specifikke mål og formål inden for fem nøgleområder: relationsarbejde, dannelsesperspektiv, fysisk aktivitet, udvikling af selvværd, og faglig indsigt.

Mentalisering
Mentalisering er vores nøgle til elevernes personlige og følelsesmæssige udvikling

På Holmegaard Heldagsskole anvender vi mentaliseringsbaserede principper for at fremme en dybdegående personlig og følelsesmæssig udvikling hos vores elever. Vores fokus er på at forstå og anerkende elevernes mentale tilstande – og ikke mindst hvordan disse påvirker deres adfærd.

Ture ud af huset
Når omverdenen bringes ind i undervisningen bliver udsynet større.

Kombinationen af traditionel klasserumsundervisning og faglige ture ud af huset, mener vi, fremmer den individuelle elevs optimale læringsmuligheder. Vi ønsker at kombinere bøgernes faglige verden med den virkelige.