Lejrture

Lejrture

På Holmegaard Heldagsskole vil eleverne minimum to gange årligt tilbydes komme med på lejrtur.

Lejrture er med til at styrke sammenholdet på hele skolen ved at skabe unikke fællesoplevelser. Gennem forskellige aktiviteter som lejrbål, samarbejdsøvelser og fælles oplevelser skabes et bånd mellem eleverne, som er brugbart i den daglige skoledag.

Vi begynder altid skoleåret med en fællestur til Ebeltoft, hvor alle elever og ansatte bor sammen i en stor koloni lige ud til vandet. Vi ønsker, at skabe en skole for alle, hvorfor det er vigtigt at både indskoling og udskolingselever kan være sammen på tværs. Formiddag- og eftermiddagstimerne bliver brugt på ture, der er tilpasset den enkelte elevgruppe eller hold, og aftenere bliver brugt på koloniens fællesareal med badning, snobrødsbagning, spil og generel hygge.

I vinterhalvåret/foråret tilbydes ture, der mere er bundet op på enkelte hold. Nogle år er skolens ældste elever på skitur. Der har været ture til Vestjylland, Fyn og Lolland. Alle turene har fokus på socialt samvær, motion kombineret med fagligt indhold, primært historie. Indskolingen tager også på tur slut foråret.

Vi er en skole, der favner og tilgodeser alle læringstyper

På Holmegaard Heldagsskole anerkender og værdsætter vi, at hver elev har sin unikke måde at lære på. Vi forstår, at læring ikke kun sker gennem bøger og traditionel undervisning, men også gennem oplevelser, bevægelse, og sansestimulering. Derfor er vores undervisningsmetoder skræddersyet til at imødekomme alle læringstyper.

Lejrture
Lejrture med fokus på social og faglig udvilking samt personlig indsigt

Eleverne tilbydes minimum to årlige lejrture. Disse ture er omhyggeligt planlagt med specifikke mål og formål inden for fem nøgleområder: relationsarbejde, dannelsesperspektiv, fysisk aktivitet, udvikling af selvværd, og faglig indsigt.

Mentalisering
Mentalisering er vores nøgle til elevernes personlige og følelsesmæssige udvikling

På Holmegaard Heldagsskole anvender vi mentaliseringsbaserede principper for at fremme en dybdegående personlig og følelsesmæssig udvikling hos vores elever. Vores fokus er på at forstå og anerkende elevernes mentale tilstande – og ikke mindst hvordan disse påvirker deres adfærd.

Ture ud af huset
Når omverdenen bringes ind i undervisningen bliver udsynet større.

Kombinationen af traditionel klasserumsundervisning og faglige ture ud af huset, mener vi, fremmer den individuelle elevs optimale læringsmuligheder. Vi ønsker at kombinere bøgernes faglige verden med den virkelige.